En konference i København

Her er roligt på kontoret. Faktisk så roligt, at det er kedeligt at være på arbejde. De fleste af mine kollegaer er på ferie, og jeg sidder alene på afdelingen. I dag mødte jeg kun rengøringsdamen. Vi fik en lille sludder om, at det bliver rart at få ferie i næste måned. Hun glæder sig til at komme til sydens sol og væk fra den silende regn, som hersker her.

Først lidt ferie

Selv havde jeg taget fri i nogle dage i forrige måned. Vi rejste til Frankrig og nød en forlænget weekend nede i Provence. Jeg havde sagt, at jeg ikke har noget imod at være her på kontoret alene i de uger hvor alle gerne vil på ferie.
Roen giver mig fred til at kunne koncentrere mig om logistikken i at få arrangeret konferencen, vi skal holde i september. Når man arrangerer en konference for 100 mennesker fra hele verden, er der meget logistik, der skal holdes styr på. Hotelværelser skal bookes, transport skal koordineres, catering skal bestilles. Programmet for selve konferencen skal sendes ud, man skal huske, at få bekræftelser fra konferencens talere om, at de kan komme på de aftalte dage, og man skal have et panel, som kan stå klar, hvis nu én af talerne alligevel bliver forhindret i at være til stede. En af de ting, som man skal være tidligt ude med, når man arrangerer en konference, er at få booket et godt konferencelokale.

Bedste konferencelokaler i København?

Lige så snart datoen for konferencen er fastlagt, bør man gå i gang med at finde lokalet. Jeg vidste allerede for 6 måneders tid siden, at konferencen skal holdes i september. Alligevel var det svært for mig at finde et godt lokale. Jeg søgte via internettet på konferencelokaler København, men fandt intet, som var ledigt de dage, hvor jeg skal bruge det. Men her har jeg et tip: Er du i den situation, så skriv dig på venteliste til lokalet, du gerne vil bruge. Også selv om det ikke er ledigt de dage. Det er nemlig utroligt, hvor mange konferencer der bliver aflyst. Af en eller anden grund, så er der mange ivrige mennesker, som tror, at det er nemt at lave en konference, men når de så endelig kommer i gang med at arrangere det, så viser det sig, at de er nødt til at aflyse, fordi de har glemt noget undervejs.

Fantastisk service

Så da jeg så, at konferencelokalerne i København var bookede, skrev jeg alligevel en mail til firmaet og bad dem om at kontakte mig, hvis der kom aflysninger. Og de skrev så i går. Motorcykelklubben havde flyttet deres konference til Jylland, så lokalerne, jeg er interesserede i, er frie. Jeg kan booke dem ved at bruge linket, de har i mailen. Det er så det, jeg gør lige nu. Jeg har brugt lokalerne tidligere og ved, at de er perfekte til formålet. Samtidigt skal jeg så huske at afmelde den bookning, jeg har lavet på nogle andre lokaler. Det kan jo godt tænkes, at der er andre, som gerne vil bruge dem lige i de dage, hvor jeg havde booket dem.

Tak for en gennemført fantastisk service til MBK Kursuslokaler!