Ny teknologi

Det er utroligt, hvor hurtigt tingene ændrer sig. Før i tiden skulle man rejse ind til byen for at købe en ny vaskemaskine. I dag kan man bare bestille den over internettet. Havde man spørgsmål til produktet kunne man bare ringe til forretningens kundeservice, og så fik man svar på alle spørgsmålene, man havde om produktet. Fx dimensionerne, farven, og måderne, man kan stege mad i ovnen på osv. Det krævede, at man havde internet, og en telefon. Og en del tålmodighed, fordi ofte så skulle man vente på, at telefonen blev taget. Man kan også stadigvæk sende en mail til butikken, hvis man har spørgsmål. Enten via et mailprogram, eller via den der kontaktformular de har på deres site.

Nærvær på hjemmesiden

I dag, så kan man også bare bestille lige, hvad det skal være over internettet. Alt. Lige fra middagsmåltider til elevationssenge eller reservedele til en bil. Og det sjove er, at alle efterhånden er gået væk fra at bruge telefoner og mails. De bruger alle sammen en funktion, som kaldes for Live Chat.

Hybrid mellem mail og telefon

Det er sådan en hybrid mellem mail og telefon. Det fungerer godt, hvis chatten altså er live! Man kan sende små beskeder og får hurtigt svar på dem fra shoppen. Er chatten ikke live, fx hvis du sidder søndag formiddag og bestiller varer fra en butik i USA, så er chancen for, at Live Chatten er live meget lille. Men så får du svar den tidligt, når det er mandag morgen i USA.

Det er lidt ligesom at bruge en af de her apps, alle har: Messenger, Viber, WhatsApp osv.
Og det er nemt. Live Chatten popper nemlig op af sig selv, når du er inde på hjemmesiden. Du skal ikke gøre noget som helst. Lige med det samme, så lyder der et ”Ding”, og så ser du en boks, hvor der står: ”Hej, jeg hedder det og det. Kan jeg hjælpe dig med noget?” og så svarer du bare, hvis du vil have hjælp.

Hvad er Live Chat?
Det er chat mellem gæsterne på en hjemmeside og servicepersonale, der kan besvare spørgsmål og hjælpe gæsten rundt på hjemmesiden.

Hvordan passes en Live Chat?
Man kan passe den selv, men de fleste har mere ud af at udlicitere pasningen til et bureau, så man kan koncentrere sig om andre ting. Outsourcing af Live Chat er forbavsende billigt!