Jul i juli

Er det ikke bare utroligt? Her sidder vi i juli måned og ser på julegaver! Det er min kollega og mig, som kigger på julegaver. Juli – jul! Eller som de siger så smart ovre i USA: ”Christmas in July!” Ikke desto mindre, så er der fornuft i galskaben. Hvis man er en stor virksomhed, der har mange kunder og forretningsforbindelser, så skal man planlægge i god tid. Og planlægning inkluderer altså, at man også tænker på at give sine kunder en spændende julegave. Og fordi det kan tage lang tid at få lavet julegaverne – fysiske eller digitale, det kan være lige meget, så skal man starte med at planlægge den slags allerede i sommeren før julen. Så simpelt er det.

Firmajulegaver

Nu her i sidste uge blev vi opmærksomme på, at vi kun er 6 måneder fra julen 2020. Vi håber naturligvis, at det bliver en god jul for alle. Men det fik os da i gang med at lede efter firmajulegaver hos Y-Design. De skal som regel bestilles senest i begyndelsen af august, så vi kan være sikre på, at vi har dem i tide.

Firmajulegaverne, vi bestiller, bliver som regel produceret i august eller september, så vi kan have dem her i virksomheden i løbet af oktober måned. Det er ret mange gaver, vi har brug for hvert år. Faktisk stiger antallet fra år til år. Det har noget at gøre med, at vi vokser, og vores kunder bliver ved med at handle hos os.

Mange gaver i år

I år har vi brug for mere end 120 firmajulegaver. Vi har fået besked på at bestille 120 gaver. Plus gavepapir og bånd. Vi skal selv pakke gaverne ind. Det betyder, at hvis vi får alle gaverne leveret inden den 1. oktober så har vi sådan noget nær 120 dage til at få pakket alle gaverne ind. 1 om dagen – ca. Det kan vi godt overkomme min kollega og jeg. Men der er altså noget mærkeligt, ved at vi skal holde det hemmeligt for alle, der er ansat i virksomheden. Alle ved jo, at de får en personlig firma gave ved juletid. Det sker jo hvert år.
Min kollega og jeg har dog taget udfordringen op. Vi ved, at vi får nogle hyggelige timer sammen med at vælge firmajulegaverne ud. Især dem, som vi skal give til personalet her i bygningen. Vi kender jo alle og ved godt, hvad de kan lide, og hvordan deres stil er.
Tag fx ham den nye, der har stor succes som sælger. Han har rigtig dårlig smag.

Stilfulde firmagaver

Han skal have en stilfuld gave, så han kan lære at sætte pris på kvalitetsprodukter. Det er jo det, vi selv sælger. Vi står via vores brand for kvalitet. Og hvis en sælger ikke ved, hvad kvalitet er, så bliver succesen kortvarig. Sådan er det bare. Vi har set det gang på gang. Derfor mener vi, at de firmagaver, som vi køber altid, skal være i god kvalitet. De skal være stilfulde. De skal uddanne. De skal skabe hygge og sprede god stemning.