Ledige stillinger i Spanien

Job i dansk callcenter i Malaga

Du er en glad sjæl. Du har et positivt sind. Og faktisk så bryder du dig slet ikke om det, når du hører på dine veninders jammer over kærester, hverdagen eller forældrene. Du kan naturligvis blive ked af det – og sur. Men det er ikke den slags humør, du har det bedst med. Derfor har du succes på dit arbejde. Din latter er smittende – og flere af dine kollegaer har allerede erklæret, at siden du kom, er deres arbejde blevet meget sjovere. Det er edderspændtmane… flot gået. Du er populær. Du har fået en masse nye venner – ikke kun danske – men fra overalt i hele Europa – og en enkelt amerikaner.

Søgte job i Spanien

Hvad gjorde du? Hvorfor har du succes – og hvorfor er dine veninder hjemme i Danmark mere eller mindre misundelige på dig? Du gjorde det eneste, der var rigtigt for dig for godt 6 måneder siden:

Du søgte efter ledige stillinger i Spanien her og fandt et job i et callcenter, hvor du nu har arbejdet i snart 4 måneder. Det kom faktisk lidt bag på dig, da du sad i flyet ned til Sydspanien. Men du var ret cool og tog det roligt. Den kommende arbejdsgiver havde jo lovet dig, at hun ville hjælpe dig til rette. Og det gjorde hun. Hun hjalp med alt lige fra at finde en lille bolig til at få lavet alt papirarbejdet med hensyn til sygeforsikring, bankkonto, opsætning af internet i lejligheden og alle den slags lidt bøvlede opgaver, som bare skal på plads, når man bor i længere tid i Spanien.

God introduktion

Hun sørgede også for, at du blev introduceret godt til dit nye job. Du fik oplæring af erfarne kollegaer – og du fik lov til at spørge om hjælp – lige så meget, som du havde brug for. Nu er du bare en nysgerrig person, så du brugte også en del tid på selv at finde svar på mange af de spørgsmål, der opstod i de første uger. Det var lidt hårdt. Men det var faktisk også meget spændende. Du forstod nemlig, at den branche, du fik bevæget dig ind i ikke kun, har noget at gøre med at tale venligt i telefon til sure kunder, der altid bare beklager sig.

Kommunikation med mennesker på alle niveauer

Du forstod, at det er et job, der handler om at kunne kommunikere med mennesker. Alle slags mennesker. Og du forstod, at positivitet og smil går direkte igennem, også når der er tale om, skulle håndtere ’besværlige’ kunder. Faktisk er du kommet så langt, at du slet ikke mener, at der findes ’besværlige’ kunder. Der findes kunder, der har problemer, som du ikke altid kan løse for dem. I de fleste tilfælde når du dog aldrig så langt, at du bliver nødt til at konstatere det.

Du får nemlig de ’besværlige’ kunder til at se lyst på tingene. Og samtidigt lytter dine kollegaer til dig, når du taler med kunderne. De lærer af dig. Og ja, stemningen på jobbet er god. I har et godt, kollegialt forhold til hinanden. Nyder at gå ud og få middag sammen efter en lang og spændende dag.