Rustbeskyttelse af biler

De lover godt vejr i de kommende dage. Typisk. Lige i eksamenstiden. Jeg er glad for, at jeg ikke skal til eksamen. Det var nogle frygtelige tider dengang. Men nu er jeg over det og har fået min uddannelse. Jeg har også et job, som jeg er rimeligt tilfreds med. Og jeg har massevis af fleksibilitet. Jeg kan arbejde enten på kontoret eller derhjemme. Det er fedt. At jeg selv kan bestemme over min tid. Så længe arbejdet bliver gjort, så er der som regel ikke nogen problemer. Og jeg skal naturligvis også tage hensyn til mine kollegaer, som måske også gerne vil arbejde hjemmefra i ny og næ. Og hvis vi har et møde, ja, så skal jeg jo møde op. Det er klart. Indtil videre har vi ikke haft problemer med det. Og det er jeg glad for. Fordi: I sidste uge opdagede jeg, at jeg havde glemt at få bilen synet.

Få det gjort

Så det var bare med at få det gjort i en fart. Jeg fik aftalt en tid. Kl. 12:30 en onsdag formiddag. Typisk dårligt tidspunkt for folk, der arbejder på kontor. Lige i frokostpausen! For mig var det perfekt. Så jeg kom afsted.

Selve syningen tog måske en lille times tid. Det går ret hurtigt. Mekanikeren, som stod for det, sagde, at jeg burde få lavet en undervognsbehandling. Han mente, at han kunne se nogle rustpletter. Så hans anbefaling var kun det. Der var ikke noget galt med dæk eller bremser. Alt er fint. Jeg skal bare huske, at jeg skal have tjekket for udstødningen igen om et år. Undervognsbehandlingen er ikke obligatorisk, sagde han. Han ville bare gøre mig opmærksom på det. Jeg kan sagtens have den samme bil i mange år endnu, hvis jeg passer på den.

Rustpletter – åh nej

Det var rigtig sødt af ham at gøre mig opmærksom på det der med rustpletterne. Selv ved jeg ærligt talt intet om biler. Jo, altså hvordan man kører dem, ved jeg godt. Men derudover: Alt det der med olieskift, bremsevæske og den slags har jeg aldrig beskæftiget mig med. Så da jeg kom hjem fra syningen, måtte jeg lige ind på nettet og finde ud af, hvad han mente med undervognsbehandling. Jeg havde ingen idé om, at man faktisk bør sørge for rustbeskyttelse af sin bil. Men det er jo ren logik, når man lige får det at vide. En bil er jo lavet af metal. Det kan ruste. Og det kan ende med farlige huller. Jeg læste en del artikler om det danske klima, som faktisk er ondt overfor biler. Så burde det ikke være påbudt, at ens bil får en undervognsbehandling jævnligt?

Det er ikke til at sige, om det burde være påbudt. Jeg synes det. Måske overdriver jeg. Men jeg vil hellere køre sikkert, end risikere at køre galt.

Undervognsbehandling er rustbeskyttelse

Desværre kunne jeg ikke nå at læse, så meget som jeg egentlig gerne ville om det. Men det er helt sikkert, at jeg skal have fundet et autoværksted, som kan udføre undervognsbehandling af biler i Odense. Jeg tænker, at det skal være et specialiseret autoværksted.